Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

rowerix.pl

I. Definicje

1. Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje:

a. Klient -  osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,

osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub

jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne

przyznają zdolność prawną - która dokonuje Zamówienia na Produkt

prezentowany na stronie Sklepu;

b. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej

niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

c. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

d. Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient

może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość;

e. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba

fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, nie będąca osobą prawną,

której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we

własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem

Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;

f. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca

umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,

gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru

zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej

przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów

o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W

niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie

ustawowego prawa odstąpienia od Umowy (pkt IX) oraz zgodności Produktu z

Umową (pkt X), stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach

konsumenta;

g. Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;

h. Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę

internetową, działającą pod domeną rowerix.pl;

i. Sprzedawca – Michał Tomaszewski, prowadzący działalność gospodarczą pod

firmą ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI, wpisany do rejestru

przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem Marii

Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów, NIP 8381872208, REGON 386591536;

j. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego,

zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem koszyka

zakupowego, znajdującego się na stronie Sklepu. Umowa sprzedaży zawierana

jest na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;

k. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy

Sprzedawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;

l. Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą

elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość),

poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i

otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie

z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana,

odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu

ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej;

m. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie

będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,

korzystająca ze strony Sklepu;

n. Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Produkty prezentowane przez

Sprzedawcę na stronie Sklepu, zmierzająca do zawarcia Umowy sprzedaży na

odległość.

II. Postanowienia ogólne Regulaminu

1. Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w

szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o

prawach konsumenta i określa m.in.:

a. rodzaje i zakres Usług elektronicznych;

b. warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne

niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy oraz

informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze

bezprawnym;

c. warunki zawarcia Umowy sprzedaży;

d. warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług

elektronicznych;

e. ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;

f. tryb postępowań reklamacyjnych.

2. Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami

obowiązującego prawa.

3. Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób

umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą

systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.

4. Treści Sklepu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem

Produktów prezentowanych przez Sprzedawcę na stronach Sklepu.

5. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez:

a. wiadomość e-mail, pod adresem: skleprowerix@gmail.com;

b. kontakt telefoniczny pod numerem: +48 690 845 092;

c. pocztę tradycyjną pod następującym adresem: ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 –

300 Żyrardów.

III. Świadczenie Usług elektronicznych

1. Za pośrednictwem strony Sklepu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie następujące

Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Sklepu, w tym przeglądanie informacji na

stronie, wyszukiwarka, zapis na newsletter, przekierowanie do zewnętrznych social

mediów Sprzedawcy, kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, możliwość

założenia konta, zapis na powiadomienie o dostępności Produktu, dodanie Produktu

do listy ulubionych.

2. Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Sklepu, następuje

zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony

Sklepu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji

zamieszczonych na stronie, np. informacji o Produktach.

3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej,

zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje

poprzez opuszczenie strony Sklepu przez Użytkownika.

4. Użytkownik może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci wyszukiwarki haseł.

Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci wyszukania haseł,

następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej wyszukaniu wpisanego przez

Użytkownika hasła i ulega rozwiązaniu z chwilą pojawienia się na stronie Sklepu

wyników wyszukiwania.

5. Użytkownik ma możliwość zapisania się na mailowy newsletter, tj. otrzymywania od

Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany

przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy

adres poczty elektronicznej oraz potwierdzić zapis na newsletter za pośrednictwem

linka potwierdzającego zapis, wysyłanego przez Sprzedawcę na adres poczty

elektronicznej wpisanej w formularz, służący do zapisu na newsletter. Użytkownik

może w każdym czasie odwołać zgodę na przesyłanie newslettera.

6. Umowa o świadczenie Usługi newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega

rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu

e-mail z subskrypcji newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się

w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi newsletter.

7. Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi elektronicznej w postaci

przekierowania go ze strony Sklepu, na stronę zewnętrznych platform, w postaci

mediów społecznościowych, jak np. Facebook na konta Sprzedawcy, związane z

prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.

8. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o

którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej

konkretnej platformie, do której Użytkownik chce zostać przekierowany i ulega

rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika na zewnętrzną platformę.

9. Użytkownik, który chce skontaktować się ze Sprzedawcą w sprawach prowadzonej

przez niego działalności, może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci

formularza kontaktowego, znajdującego się na stronie.

10. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci formularza

kontaktowego, następuje w momencie wysłania wiadomości przez Użytkownika.

Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania

przez Sprzedawcę odpowiedzi zwrotnej na wiadomość wysłaną przez Użytkownika.

11. Użytkownik Sklepu ma również możliwość założenia konta na stronie, np. w celu

przeglądania poprzednio złożonych Zamówień. Założenie konta nie jest jednak

konieczne, aby złożyć Zamówienie. W celu założenia konta, Użytkownik powinien

dokonać rejestracji.

12. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci założenia i

korzystania z konta, następuje w momencie dokonania skutecznej rejestracji konta.

Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia

przez Użytkownika żądania usunięcia Konta do Sprzedawcy.

13. W przypadku gdy dany Produkt jest niedostępny w asortymencie Sprzedawcy,

Użytkownik zainteresowany zakupem Produktu w przyszłości, może zapisać się na

powiadomienie o dostępności Produktu na stronie Sklepu.

14. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci zapisu na

powiadomienie o dostępności Produktu, następuje w momencie wysłania adresu e-

mail za pośrednictwem formularza zapisu i ulega rozwiązaniu z chwilą

poinformowania Klienta o dostępności danego Produktu.

15. Użytkownik ma możliwość dodania Produktu do listy ulubionych. Zawarcie Umowy o

świadczenie Usługi elektronicznej w postaci dodania Produktu do listy ulubionych,

następuje w momencie dodania Produktu za pośrednictwem dedykowanego

przycisku i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia okna przeglądarki (jeśli Użytkownik

korzystał z Usługi bez zalogowania się na swoje konto) lub z chwilą usunięcia

Produktu z listy ulubionych (jeśli Użytkownik dodał Produkt do ulubionych będąc

zalogowanym na swoi koncie).

IV. Wymagania techniczne

1. W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Sklepu, konieczna jest współpraca

pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Sprzedawcy.

2. Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system

teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci

dostępu do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego

korzystanie z Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem

którego Użytkownik chce korzystać ze strony Sklepu.

3. Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług

elektronicznych świadczonych na stronie Sklepu, może wiązać się z pewnymi

zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu

teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modyfikacji danych Użytkownika

przez nieuprawnione do tego osoby.

4. W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Sprzedawca rekomenduje

stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom,

np. w postaci programów antywirusowych.

V. Zasady korzystania ze strony Sklepu

1. Użytkownik powinien korzystać ze strony Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i

jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z

przepisami prawa oraz przyjętymi zwyczajami.

2. Użytkownik w szczególności nie powinien:

a. dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające

przepisy prawa, w szczególności za pośrednictwem konta;

b. zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich

rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie

oprogramowania strony Sklepu, urządzeń służących do jej działania, a także

urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności

wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);

c. podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub

doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Sklepu (działania o charakterze

programistycznym, hakerskim);

d. omijać zabezpieczeń Strony Sklepu poprzez wykorzystywanie tzw. luk

bezpieczeństwa,

e. wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza

użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o których mowa w

pkt XIV poniżej.

VI. Zamówienie Produktu

1. Strona internetowa Sklepu prezentuje informacje o Produktach, w szczególności

poprzez prezentowanie ich opisów czy ceny. Informacje te nie stanowią oferty w

rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy

sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

2. Produkty prezentowanie na stronach Sklepu są nowe oraz zgodne z umową (nie

posiadają żadnych wad). Produkty spełniają wszelkie wymogi niezbędne do

wprowadzenia ich na rynek sprzedaży w Polsce.

3. Użytkownik może złożyć Zamówienie na Produkty poprzez specjalny formularz

służący do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako ,,Koszyk

zakupowy/Koszyk’’.

4. Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy sprzedaży jest

posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.

5. W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien

kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Sklepu, w tym w szczególności:

a. wybrać Produkt, którym Klient jest zainteresowany, wybrać jego liczbę i dodać

do Koszyka;

b. w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji

Zamówienia i Umowy sprzedaży, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe,

adres dostawy;

c. wybrać metodę płatności i sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę;

d. zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy

stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;

e. poprzez zaznaczenie checkboxa oświadczyć, że Klient zapoznał się z

Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką

prywatności;

f. wybrać przycisk finalizujący Zamówienie.

6. Sprzedawca po złożeniu Zamówienia przez Koszyk zakupowy, przesyła Klientowi

potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem

dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.

VII. Płatności i zawarcie Umowy sprzedaży

1. Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu, podawane są w złotych polskich

i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone

zgodnie z obowiązującym prawem.

2. Na etapie składania Zamówienia, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty

(dalej jako ,,Przedpłata’’) lub płatności, spośród następujących:

a. przedpłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej, obsługiwanej przez

operatora płatności, o którym informacja pojawi się na stronie Sklepu;

b. przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na numer konta

Sprzedawcy wskazany na stronie Sklepu lub w wiadomości e-mail dotyczącej

płatności;

c. gotówką za pobraniem – płatność dostawcy Produktu przy odbiorze.

3. Sprzedawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za

Produkt. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.

4. Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się:

a. w przypadku płatności elektronicznej, o której mowa w ppkt 2 lit. a - otrzymanie

przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu

płatności przez Klienta;

b. w przypadku przelewu bankowego, o którym mowa w ppkt 2 lit. b – pojawieniu

się środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.

5. Po otrzymaniu Przedpłaty lub po złożeniu Zamówienia z wybraną opcją płatności w

postaci gotówki za pobraniem, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej

Klienta wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia,

które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci

złożonego Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje

Umowa sprzedaży.

6. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

7. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia

Zamówienia lub faktury.

8. W przypadku stosowania przez Sprzedawcę mechanizmów indywidualnego

dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji,

Sprzedawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas

składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie

przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

VIII. Metody dostawy

1. Sprzedawca dostarcza Produkty na terenie Unii Europejskiej.

2. Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać jedną z następujących metod

dostawy oferowanych przez Sprzedawcę:

a. dostawa kurierem, za pośrednictwem jednej z firm kurierskich, wskazanych na

stronie Sklepu;

b. odbiór w paczkomacie jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu,

jeżeli gabaryty Produktu umożliwiają tę formę dostawy;

c. odbiór osobisty Klienta w siedzibie Sprzedawcy.

3. Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostawy Produktu liczony jest od

momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w pkt IX ppkt 5, wynosi do 7 dni

roboczych i wskazany jest każdorazowo na stronie Sklepu, wraz z informacją o

wysokości opłat za dostawę Produktu.

4. W sytuacji gdy dla różnych Produktów, które zostały zakupione w ramach jednego

Zamówienia, przewidziano różny okres realizacji Zamówienia, dla całego Zamówienia

obowiązuje okres najdłuższy.

IX. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy

1. Klient będący Konsumentem może w każdej chwili odstąpić od Umowy sprzedaży,

zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie

stosownego oświadczenia Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia

Produktu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego

upływem.

2. O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany

również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy, stanowiące załącznik do

Regulaminu.

3. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub wykorzystać do tego celu

Formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do Regulaminu.

4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez

Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie

otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

5. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez

Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadku umów, w których przedmiotem

świadczenia jest

a. towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta

lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b. towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają

nierozłącznie połączone z innymi towarami.

6. Pozostałe przypadki, kiedy Konsumentowi nie przysługuje ustawowe prawo

odstąpienia od umowy, określone są w art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy o prawach

konsumenta.

7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za

niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba

że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności

Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie

14 dni.

8. Klient powinien zwrócić zakupiony Produkt na adres Sprzedawcy.

9. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia

otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci

Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia

Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta).

10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły

sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest

zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych

kosztów.

11. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu (tj. koszt odesłania Produktu

od Klienta do Sprzedawcy), chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.

12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,

jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu,

przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.

13. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do

chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego

odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że

Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta.

X. Zgodność Produktu z Umową (reklamacje)

1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt, który jest zgodny z Umową.

2. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z umową na zasadach

określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego

Konsumentem.

3. Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.

4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na

podstawie Regulaminu, należy kierować na adres ROWERIX MICHAŁ

TOMASZEWSKI, ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów, na adres poczty

elektronicznej:sklep@rowerix@gmail.com lub pod numerem telefonu

+48 690 845 092.

5. Jeżeli jest to możliwe, celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub

dostarczyć reklamowany Produkt na adres wskazany w ppkt powyżej, dołączając do

niego dowód zakupu.

6. Klient może również skorzystać z Formularza reklamacji Sprzedawcy, który stanowi

załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to konieczne.

7. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni

od dnia jej otrzymania.

8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w

niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty

otrzymania wezwania przez Klienta.

XI. Reklamacja Usług elektronicznych

1. Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za

pośrednictwem Sklepu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w działaniu strony

Sklepu, zakładek czy konta.

2. Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za

pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Sprzedawca

rekomenduje mailową formę kontaktu za pomocą wiadomości e-mail pod adresem:

ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI, ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów,

na adres poczty elektronicznej: skleprowerix@gmail.com lub pod numerem telefonu

+48 690 845 092.

3. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje skorzystać z

Formularza reklamacji Usługi elektronicznej, stanowiącego załącznik do Regulaminu,

natomiast jeśli zgłoszenie reklamacyjne zostanie złożone w innej formie, Użytkownik

proszony jest o wskazanie takich elementów jak:

a. krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji,

okoliczności problemu);

b. datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;

c. dane osobowe identyfikujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i

rozpatrzenie reklamacji.

4. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie

14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia

reklamacyjnego.

5. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca może skontaktować się z

Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co

Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.

XII. Gwarancje

1. Produkty prezentowane na stronie Sklepu mogą posiadać gwarancję Sprzedawcy.

2. W wypadku Produktu objętego gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści

gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w

opisie Produktu na stronach internetowych Sklepu.

XIII. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów

1. Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów

powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób

polubowny i pozasądowy.

2. Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:

a. stały polubowny sąd konsumencki za pośrednictwem którego Użytkownik może

złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;

b. wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć

wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego

zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

c. powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej,

do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu

uzyskania pomocy w sprawie umowy;

d. platforma internetowa ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator

rozstrzyga spory powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami.

Platforma znajduje się pod następującym linkiem:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

3. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji

i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie

internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych

powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do

których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

XIV. Własność intelektualna

1. Twórcą treści zamieszczonych na stronie, w tym przede wszystkim, nazwy, domeny,

logo, tekstów informacyjnych, opisów Produktów jest Sprzedawca, któremu

przysługują w tym zakresie wszelkie prawa autorskie, w rozumieniu Ustawy z dnia 4

lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

2. Sprzedawca udziela Użytkownikowi nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie licencji

na korzystanie z treści, o których mowa w ppkt 1 powyżej, jedynie na własny użytek

osobisty, bez prawa do udzielania sublicencji.

3. Użytkownik nie powinien bez zgody Sprzedawcy, w jakikolwiek sposób

rozpowszechniać treści publikowanych na stronie Sklepu.

4. Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie

naruszenie praw autorskich Sprzedawcy, co może wiązać się z odpowiedzialnością

cywilną oraz karną.

XV. Dane osobowe i pliki cookies

1. Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony

Sklepu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza

rejestracji konta oraz poprzez zawarcie Umowy sprzedaży - powoduje, że

Sprzedawca staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o

ochronie danych osobowych (RODO).

2. Dane osobowe Użytkownika mogą być także przetwarzane poprzez wykorzystanie

plików cookies.

3. Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania

plików cookies znajduje się w Polityce prywatności.

XVI. Postanowienia końcowe

1. Regulamin jest dostępny w języku polskim.

2. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie

Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa

stanowią w tym zakresie inaczej.

3. W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub

Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta sądem miejscowo właściwym będzie sąd

właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w

przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo

właściwy dla Sprzedawcy.

4. Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany

danych kontaktowych do Sprzedawcy, wprowadzenia modyfikacji w zakresie obsługi

Klienta, np. zmiana form dostawy Produktu, zmiany asortymentu Sklepu, która ma

wpływ na zapisy w Regulaminie, czy zmiany na stronie poprzez dodanie/usunięcie

funkcji dostępnych na stronie, które mogą mieć wpływ na treść Regulaminu - o czym

Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Sprzedawcę

informacji na stronie głównej Sklepu.

5. Użytkownicy posiadający konto w Sklepie, zostaną poinformowani o zmianach

poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na który założone

zostało konto.

6. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.

7. W przypadku Użytkowników posiadających konto, którzy nie akceptują nowej treści

Regulaminu, zobowiązani są zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od dnia

poinformowania ich o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu jest

jednoznaczny z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci

prowadzenia konta, w związku z czym konto Użytkownika zostanie usunięte.

8. Zmiana regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów

zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w

brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.

9. Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia ….. sierpnia 2024 r.

Załącznik nr 1 – Pouczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży

Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży

Informujemy, że mają Państwo prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14

dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

1. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy,

jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno

lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia

własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części,

2. w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w

posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła

przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej

partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych

partiami lub w części.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować o swojej decyzji o

odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia, za

pośrednictwem dowolnej formy kontaktu, w tym w szczególności za pośrednictwem:

1. poczty tradycyjnej pod adresem: ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI, ul. Marii

Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów;

2. poczty elektronicznej pod adresem: skleprowerix@gmail.com;

3. telefonu, pod numerem: +48 690 845 092.

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to

obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację

dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed

upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od

Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów

wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy

zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie

później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o

wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały

przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na

inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym

zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu

dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi

wcześniej w przypadku, gdy umowa dotyczyła sprzedaży rzeczy.

Produkt będący przedmiotem zwrotu, proszę odesłać lub przekazać nam na adres

ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI, ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów,

niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas

Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo

rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, tj. koszty odesłania

Produktu do Sklepu.

Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w

sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży

Dane adresata (Klienta):

……………………………

…………………………...

……………………………

Michał Tomaszewski, prowadzący

działalność gospodarczą pod firmą

ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI

ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów

Formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży

Niniejszym oświadczam, że chcę odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu zakupionego w

Państwa Sklepie dnia …………………………………….. .

Nazwa Produktu: …………………………………………

Nr Zamówienia: * …………………………………………..

Produkt został odebrany dnia: …………………………………………………… .

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą oraz nabyłeś produkt w ramach

umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, zaznacz

właściwą odpowiedź:

❏ Oświadczam, że umowa sprzedaży NIE MA dla mnie charakteru zawodowego, który w

szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

❏ Oświadczam, że umowa sprzedaży MA dla mnie charakter zawodowy, który w

szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

………………………………

Data i podpis

. * wypełnić opcjonalnie

Załącznik nr 3– Formularz reklamacji Produktu

Dane adresata (Klienta):

……………………………

…………………………...

……………………………

Michał Tomaszewski, prowadzący

działalność gospodarczą pod firmą

ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI

ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów

Reklamacja Produktu

Informuję, że zakupiony przeze mnie w dniu ...................................... Produkt o nazwie:

……………………………………………., zakupiony za pośrednictwem Zamówienia o

numerze: ** …………………………….. jest niezgodny z Umową.

Niezgodność Produktu z Umową została stwierdzona w dniu ………………………………….. i

polega na:

....................................................................................................................................................

..........

....................................................................................................................................................

..........

Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach

konsumenta żądam:

● wymiany towaru na nowy na podstawie art. 43d ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta

*)

● nieodpłatną naprawę towaru na podstawie art. 43d ust. 1 Ustawy o prawach

konsumenta *)

● obniżenia ceny towaru o kwotę ................................. (słownie:

…………………………………………………………………

........................................................................................................................................

...........................) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto

........................................................................................................ / przekazem

pocztowym na mój adres na podstawie art.43e ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta

*)

● odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto

…......................................................................

...................................................................................... / przekazem pocztowym na

mój adres na podstawie art.43e ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta *

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą oraz nabyłeś produkt w ramach

umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, zaznacz

właściwą odpowiedź:

◯ Oświadczam, że umowa sprzedaży NIE MA dla mnie charakteru zawodowego, który w

szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

◯ Oświadczam, że umowa sprzedaży MA dla mnie charakter zawodowy, który w

szczególności wynika z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej.

Z poważaniem

.....................................

Data i podpis

** do wypełnienia opcjonalnie

* niepotrzebne skreślić

Załącznik nr 4– Formularz reklamacji usługi

Dane adresata (Klienta):

……………………………

…………………………...

……………………………

Michał Tomaszewski, prowadzący

działalność gospodarczą pod firmą

ROWERIX MICHAŁ TOMASZEWSKI

ul. Marii Nietrzebki 12 A, 96 – 300 Żyrardów

Oświadczenie o reklamacji usługi elektronicznej

Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) , że w związku z korzystaniem z usług

elektronicznych na stronie Sklepu Internetowego, składam reklamację na następującą

usługę lub usługi…………………………………….. (np. przeglądanie treści zamieszczonych

na stronie Sklepu, korzystanie z formularza kontaktowego).

Problem miał miejsce ……………………………………… (proszę o wpisanie daty i godziny)

i polegał na:……………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

………………………………….(proszę o opis problemu, np. błąd przy wysyłaniu wiadomości

za pośrednictwem formularza kontaktowego).

………………………………

Data i podpis

Loading...